گفتگو با مرضیه اقتدار، هنرمند ماهشهری که در حوزه چرم و نقاشی فعالیت میکند/ تصاویر

 مرضیه اقتدار متولد شهرستان بندرماهشهر است. وی حدود ۱۰ است که در رشته نقاشی فعالیت دارد. از دوران کودکی به هنر نقاشی علاقمند بوده و همیشه در منزل به تمرین نقاشی مشغول بوده است.
مرضیه اقتدار، در خصوص فعالیت های خود اظهار داشت: در دوران دبیرستان در تالار شهید آوینی یه دوره کلاس نقاشی رفتم و بعد از آن خودم کار میکردم که با استاد امجد حلبی نژاد آشنا شدم که کلا آموزش نقاشی و طراحی را با ایشان شروع کردم و بعد دوسال آموزش دیدن به این مرحله رسیدم و البته هنوز جا داره که خیلی کاملتر از این باشم و خیلی خوشحالم که تحت آموزش استاد بزرگی همچون استاد حلبی نژاد هستم و در هنر نقاشی هر چی دارم از برکت و وجود ایشان هست.

مرضیه-اقتدار-۵۹۵x1024

کار تلفیقی چرم و نقاشی

وی ادامه داد: تقریبا سه سال پیش بود که رفتم کلاسهای میراث فرهنگی و با خانم عبادی آشنا شدم و به هنر چرم دوزی علاقه پیدا کردم و این رشته رو تحت نظر و آموزش خانم عبادی تکمیل کردم و الان این دو هنر رو هم با هم تلفیق کردم و کار نقاشی رو چرم هم انجام میدم و حتی روی بعضی از کارهای چرمم نقاشی هم میشکم مثل این نمونه کار در دورشته هنری نقاشی/طراحی و چرم دوزی فعالیت دارم.

اقتدار گفت: قدمت نقاشی در بین انسانها ، شش برابر قدمت استفاده از زبان نوشتاری است. نقاشی از نظر بسیاری افراد، در زمره مهمترین شکلهای هنر قرار دارد. ابزار مورد استفاده نقاش شامل انواع مختلفی است، از جمله قلم موی نقاشی کاردک پالت از جنس چوب یا پلاستیک که در هنگام نقاشی رنگ را روی آن قرار داده و استفاده می کنند. اسفنج گیره سه پایه قوطی اسپری رنگ اسپری رنگی دارای هوای فشرده به این موارد می توان گچ ، مداد گرافیت ، پارچه کهنه یا دستمال کاغذ ی ، آینه  که گاهی برای تغییر زاویه دید و پرسپکتیو و گاهی نیز برای نقاشی شخص از خودش بکار می رود تربانتین یا هر رقیق کننده بی بوی دیگر که معمولاً به همراه روغن استفاه می شود ،مدل یا موضوع و شاید نور پردازی آتلیه را نیز اضافه نمود.

وی در خصوص فعالیت های خود در حوزه چرم دوزی نیز اظهار داتش: چرم دوزی یکی از هنرهای زیبای صنایع دستی است. به این صورت که از انواع چرمهای طبیعی و مصنوعی با دست میتوان انواع کیف، کفش، کمربند، جاکلیدی و… درست کرد.

 

برخی از فعالیتهای خانم مرضیه اقتدار، هنرمند ماهشهری را در حوزه نقاشی و چرم دوزی در گالری زیر تماشا کنید:

 

۳٫۱ K
۵

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شما باعث افتخار ماهستید خانم اقتدار

  • مرحبا، بسیار عالی

  • سلام خانم اقتدار.خوب هستین.من الان ۴ ماهه ساکن ماهشهر شدم.خودم رنگ روغن کار میکنم .میخواستم ببینم میتونین یه آموزشگاه خوب و حرفه ای با هزینه مناسب تو شهر ماهشهر برام معرفی کنین.ممنون.