موزه‌ی بندر ماهشهر صاحب زمین شد

میراث ماه – رئیس اداره‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر ماهشهر از واگذاری زمینی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر برای ساخت موزه به این شهرستان خبر داد.

میراث ماه – رئیس اداره‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر ماهشهر از واگذاری زمینی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر برای ساخت موزه به این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان؛ سارا عبادی با اشاره به ضرورت احداث موزه در شهرستان بندر ماهشهر گفت: موقعیت تاریخی شهرستان بندر ماهشهر، شناسایی و کشف بیش از ۲۱ تپه‌ی باستانی مهم از دوران هخامنشیان، پارتیان و ساسانیان و برنامه ریزی و در دستور کار قرار دادن کاوش این تپه‌های باستانی، به احداث موزه در این شهرستان ضرورت می‌بخشد.

وی افزود: همچنین بندر ماهشهر با برخورداری از منابع مهم دریایی، ساحلی و دارا بودن ۸۳ کیلومتر خط دریایی با خلیج فارس و وجود بیشترین خوریات کشور در این منطقه نیاز به احداث موزه دارد.

عبادی با اشاره به صنایع نفت و پتروشیمی موجود در منطقه گفت: نیاز به حفظ و نگهداری مستندات اولین پتروشیمی‌ها و بنادر موجود در شهرستان نیز بر ضرورت وجود موزه در این شهر می‌افزاید.

رئیس اداره‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر ماهشهر همچنین حفظ میراث معنوی و ایجاد موزه‌ی مردم شناسی در شهری با تنوع قومیتی گسترده را از دیگر اهداف احداث موزه بیان کرد.

وی خبر داد: از این رو پیگیری جهت احداث موزه در چهار حوزه‌ی باستانی و تاریخی، مردم شناسی، شیلات، نفت و پتروشیمی انجام شد که خوشبختانه با همکاری مسئولان شهرستان در دستور کار قرار گرفت و زمینی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر از سوی اداره مسکن و شهرسازی بندر ماهشهر جهت احداث موزه به این اداره واگذار شد.

عبادی ضمن تشکر از همکاری همه‌ی مسئولان شهرستان و استان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با توجه به قدمت سه هزار ساله‌ی شهرستان بندر ماهشهر، احداث ساختمان موزه با همکاری و همدلی در سال جاری انجام شود.

۱٫۵ K

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *