دکتر شاهرخ قیصری

دکتر شاهرخ قیصری

اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۲ در بندرماهشهر است، با توجه به پتانسیل خوبی که در وجودش نهفته بود، توانست پله های ترقی را پشت سر هم بپیماید و به درجات عالی برسد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان بایندر و راهنمایی و دبیرستان را به ترتیب در مدرسه امیرکبیر و هفده شهریور بندرماهشهر گذراند. با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۰ دیپلم متوسطه را اخذ کردند و پس از چند سال تعطیلی دانشگاه ها در سال ۱۳۶۴ در رشته بهداشت دهان و دندان دانشگاه شهید بهشتی تهران ادامه تحصیل دادند و برای انجام تعهدات در روستاهای فارس طرح خود را گذراندند.

آقای دکتر شاهرخ قیصری با توجه به پشتکار و علاقه ای که داشتند، موفق به اخذ قبولی در رشته دکتری دندان پزشکی از دانشگاه شیراز شدند. پایان نامه ایشان که درباره «جایگاه بهداشت دهان و دندان در نظام مراقبت های اولیه بهداشتی» (PHC) بود، با رتبه ی ممتاز مورد پذیرش اساتید فن قرار گرفت. در سال ۱۳۸۱ برای دوره ی عالی بهداشت (MPH) پذیرفته شده و در سال ۱۳۸۳ با گذراندن پایان نامه خود در زمینه ی «اقتصاد سلامت» با نمره ی ۲۰ فارغ التحصیل شدند.

آقای دکتر قیصری که هم اکنون مسئول بهداشت دهان و دندان استان فارس هستند، منشاء خدمات ارزنده ای در زمینه ی ارتقاء سلامت دهان و دندان مردم استان فارس می باشند. از جمله این خدمات می توان تأسیس مرکز خیریه دندانپزشکی برای معلولان ذهنی و تأسیس پایگاه های سلامت دهان و دندان برای کودکان زیر ۱۲ سال و تأسیس مرکز دندانپزشکی برای بیماران مبتلا به ایدز در زمان مدیریت ایشان نام برد و به همین لحاظ و به پاس زحماتی که در راه کمک به مردم و خیرخواهی انجام داده اند، موفق به اخذ تشویق نامه های استانی و کشوری متعددی شده اند که مهم ترین آن ها دریافت لوح و تندیس «حامی سلامت» از دست ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر احمدی نژاد به عنوان نمونه کشوری می باشد.

آقای دکتر شاهرخ قیصری فزون بر داشتن مسئولیت در بهداشت دهان و دندان استان فارس، به عنوان استاد در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شیراز مشغول به تدریس و انتقال داشته ها و دانسته های خود به نسل جوان هستند و دارای مقالات متعددی در زمینه بهداشت دهان و دندان در روزنامه و مجله ها می باشند. برخی از مقاله های ایشان عبارتند از:

  • اپیدی میولوژی و کنترل پوسیدگی دندان
  • چند پرسش و پاسخ کوتاه در زمینه بهداشتی دهان و دندان
  • بهداشت دهان و دندان و دانشگاه های علوم پزشکی
  • بررسی و تحلیل هزینه- فایده (کاست- بنفیت)
  • مسدود کردن شیار دندان های کودکان به منظور پیشگیری
  • لزوم کاربرد فلوراید در مدارس (به صورت بروشور در تمام کشور نیز منتشر شده است)

و چندین مقاله دیگر.

۲٫۸ K
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *